Καλησπέρα σας φίλοι της fourketa.gr είμαι η Βασιλική Δρακοπούλου κι σήμερα θα σας μιλήσω (μάλλον θα σας γράψω) για μια γυναικά που θαυμάζω πολύ την σκηνοθέτιδα Βίκυ Μανώλη. Μια γυναικά με πλούσιο βιογραφικό που αυτήν την περίοδο έχει αναλάβει την σκηνοθεσία της σειράς “Ήλιος” του Αντ1.

Της έθεσα μερικές ερωτήσεις κι της απάντησε !

Μαριάννα Τουμασατου ,Βίκυ Μανώλη ,Ντόρα Μακρυγιάννη

1. Ευχαριστούμε για την παραχώρηση της συνέντευξης στο www.fourketa.gr Αυτήν την περίοδο σας βρίσκουμε λίγο μετά το τέλος της πρώτης σεζόν της σειράς “Ήλιος” όπου έχετε την σκηνοθεσία αντίστοιχα, πείτε μας πως ήταν; και τι άλλο περιμένουμε να δούμε; 

Ήταν δύσκολα! Ο «Ήλιος» ήταν απαιτητική δουλειά και ήρθε παράλληλα με το τέλος του «Γυναίκα
χωρίς όνομα» και μέσα στον τρόμο του covid. Τα γυρίσματα σύνθετα, με σκηνές αστυνομικής δράσης, οι
ηθοποιοί πάρα πολλοί και οι περισσότεροι καινούριες συνεργασίες που πρέπει να προλάβεις να
γνωριστείς, να σε αποδεχτούν, να σε εμπιστευτούν και τούμπαλιν, ο φόβος μην εμφανισθεί κάποιο
κρούσμα κορονοϊού και χρειαστεί να σταματήσουμε και φυσικά η αγωνία για το αποτέλεσμα. Κάθε
βράδυ γυρνούσα σπίτι και έκανα απολογισμό της ημέρας. Την έχω τη σκηνή; Βγήκε το συναίσθημα που
ήθελα; Τα καταφέραμε όμως κ αυτό είναι που μετράει. Η χαρά της ολοκλήρωσης οπουδήποτε
εγχειρήματος είναι και η απόλυτη ανταπόδοση των κόπων σου. Βέβαια είμαι τυχερή γιατί έχω να κάνω
μ ένα πολύ δυνατό σενάριο. Η Μαρία Γεωργιάδου με τη γραφή της κρατάει σε εγρήγορση τη φαντασία
τη δική μου καθώς και του συναδέλφου σκηνοθέτη Λίνου Χριστοδούλου. Ο σκηνοθέτης δεν μπορεί να
υποστηρίξει ένα κείμενο που δεν του αρέσει του ίδιου. Επίσης η σειρά στηρίζεται σ’ ένα καστ που με
πολλή σκέψη και κόπο καταφέραμε να χτίσουμε. Οι ρυθμοί ήταν εξαντλητικοί όμως υπήρχε αγάπη,
αγώνας και αγωνία όλων των συντελεστών για το αποτέλεσμα. Οπότε στο τέλος του πρώτου κύκλου
νιώθω ικανοποίηση και πληρότητα και φυσικά βαθιά ευγνωμοσύνη στο κοινό που μας αγάπησε. Με μια
γλυκιά συγκίνηση έφυγα από το τελευταίο γύρισμα και παρ’ όλη την κούρασή μου ένιωσα μια λαχτάρα
για το ξεκίνημα του δεύτερου κύκλου. Με την ίδια αγωνία στο 2 ο κύκλο αλλά παράλληλα πιο ήσυχη γιατί
τώρα πια έχουμε βρει τα πατήματά μας, πάμε να ξετυλίξουμε νέες ιστορίες με πολλές εκπλήξεις και
ανατροπές. Καθώς η σειρά όπως γνωρίζετε είναι κατά βάση αστυνομική, κάποιες ιστορίες κάνουν τον
κύκλο τους και κλείνουν και κάποιες άλλες ξεκινούν. Θα έχουμε μια σειρά από καινούρια πρόσωπα που
θα ξετυλίξουν τα δικά τους μυστικά. Από την άλλη κάποιοι ρόλοι κλείνουν δυστυχώς για μένα…
Αποχωρίζομαι δυο πολύ αγαπημένα μου παιδιά, τον Αντίνοο Αλμπάνη και το Μάριο Αθανασίου, εφόσον
οι ιστορίες τους τελείωσαν. Κάθε φορά που κλείνει μια ιστορία νιώθεις μια μικρή απώλεια. Δώστε μου
την ευκαιρία να αναφερθώ στη συνεργασία μου με δύο σπουδαίες κυρίες, τη Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη και
την Έλενα Μαρσίδου. Αλλά τι να κάνουμε; Αυτά συμβαίνουν σε μια καθημερινή σειρά. Μένει όμως
πάντα η αγάπη, η εκτίμηση και η αξία μιας καινούριας σχέσης!

2. Είστε μια γυναίκα που εργάζεται σε έναν ανδροκρατουμενο χώρο, πως επιβιώσατε κι τι συμβιβασμούς έχετε κάνει; 

Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο χώρος θεωρείται ή είναι ανδροκρατούμενος. Δεν
είμαστε λίγες οι γυναίκες σκηνοθέτες και νομίζω ότι ευτυχώς τα τελευταία χρόνια έχουμε αρχίσει να
κυριαρχούμε. Και λέω ευτυχώς γιατί οι γυναίκες από τη φύση μας είμαστε πιο συναισθηματικές,
αντιμετωπίζουμε με περισσότερη ευαισθησία τον έρωτα, την αγάπη, τα μεγάλα πάθη γενικά, το θάνατο.
Ή τελος πάντων «με έναν άλλο τρόπο» για να μην παρεξηγηθώ. Η «τέχνη» αν μου επιτρέπεται ο όρος,
οφείλει να έχει και τη γυναικεία ματιά. Η σκηνοθεσία έχει 2 μέρη. Το ένα είναι το τεχνικό (πλανάρισμα,
ντεκουπάζ) και το άλλο είναι ο ψυχισμός του κάθε σκηνοθέτη. Σε κάθε περίπτωση το πρώτο πρέπει να
εξυπηρετεί το δεύτερο. Αυτό είναι που διαφοροποιεί τους σκηνοθέτες μεταξύ μας και το αποτέλεσμά
μας. Ο καθένας βάζει κομμάτι της δικής του ψυχής. Αν τύχει να ταυτιστεί με το κοινό, τότε έχει πετύχει.
Σημαίνει ότι κάποιους άγγιξε. Οπότε για να απαντήσω στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, η
επιβίωση στο χώρο μας είναι δύσκολη αλλά όχι λόγω ανδροκρατούμενου περιβάλλοντος και πιστεύω
πως έχω καταφέρει να μην κάνω συμβιβασμούς, τουλάχιστον τέτοιους που να με κάνουν να αισθάνομαι
ηττημένη ή αναξιοπρεπής. Ίσως γι’ αυτό το λόγο έχω τη φήμη του δύσκολου συνεργάτη.

Βικυ Μανωλη και η Μαριαλενα Ραδου απο την σειρα Ήλιος

3. Έχετε δεχτεί ποτε περίεργες συμπεριφορές συναδέλφων σας; (από ηθοποιούς ή παραγωγούς) 

Φαντάζομαι ότι η ερώτησή σας αφορά στις γνωστές καταγγελίες του χειμώνα που μας πέρασε.
Στέκομαι, εννοείται, δίπλα σε όλες τις γυναίκες που παρενοχλήθηκαν και υποκλίνομαι που επιτέλους
μίλησαν. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι μετά από αυτό όλοι θα προσέχουν περισσότερο τις συμπεριφορές
τους και θα σταματήσει επιτέλους αυτή η κακώς «ευνοούμενη» άσκηση εξουσίας. Όμως προσωπικά όχι δεν έχω κάτι να προσάψω ειδικά σε παραγωγούς και ηθοποιούς. Τους ηθοποιούς με τους οποίους
συνεργάζομαι οφείλω να τους αγαπώ. Ο ηθοποιός είναι η προέκτασή μου. Οπότε πρέπει να καταφέρω
να χτίζω μαζί του μια σχέση κατά έναν τρόπο ερωτική. Δεν είναι πάντα εύκολο αυτό. Δεν εκτιμάς όλους
τους ανθρώπους το ίδιο. Αλλά έχω υποχρέωση για το δικό μου αποτέλεσμα να κρατώ, να
εκμεταλλεύομαι τις τους πλευρές, τα ταλέντα τους και τις αδυναμίες τους να τις διορθώνω ή να τις
παραμερίζω.

4. Στην επιλογή ενός καστ σε κάθε σειρά είναι 100% δικιά σας επιλογή οι ηθοποιοί ή επεμβαίνουν κι άλλοι παράγοντες; 

Η τελική επιλογή γίνεται πάντα σε συνεργασία με την παραγωγή και το κανάλι και είναι απόλυτα
ισότιμη. Δε θα μου επιβάλουν ποτέ κάποιον ούτε θα τους επιβάλω κι εγώ. Συζητάμε με επιχειρήματα
και η απόφαση είναι ομόφωνη.

5.Η αγάπη προς την σκηνοθεσία ποτέ ξεκίνησε; Θυμάστε την κομβική ηλικία που είπατε στον εαυτό σας “πάει το αποφάσισα θα γίνω σκηνοθέτις”

Δεν ήμουν παιδί που είχε θεατρική και κινηματογραφική παιδεία. Μέχρι τα 12 μου είχα δει λίγες
επιθεωρήσεις στο θέατρο και φτηνές κωμωδίες στον κινηματογράφο. Τότε είδα την παράσταση «Ντα»
του Χιου Λέοναρντ με το Μάνο Κατράκη. Συγκλονίστηκα! Αναρωτιόμουν ποιος είναι αυτός που στήνει
αυτό το χορό. Γιατί η σκηνοθεσία είτε η θεατρική είτε η κινηματογραφική ένας χορός είναι. Και μάλιστα
μοναχικός χορός. Από τότε άρχισα να παρακολουθώ και να διαβάζω θεατρικά και κινηματογραφικά
έργα. Όταν είδα ότι δεν υπάρχουν σχολές σκηνοθεσίας θεάτρου στην Ελλάδα αποφάσισα να πάω σε
κινηματογραφική σχολή. Ήταν μια αρχή. Τελικά με απορρόφησε τόσο η τηλεόραση που θέατρο
κατάφερα πρώτη φορά να κάνω πέρσι. Ξεκίνησα με τους «Εξόριστους» και ελπίζω σύντομα να
ξαναϋπάρξω θεατρικά.

Η Βικυ Μανωλη επι το εργο

6. Έχετε κάποιον/α μέντορα ή ανθρώπους που εκτιμάται τη δουλειά τους κι σας έχουν επηρεάσει θετικά; 

Φυσικά υπάρχουν άνθρωποι που εκτιμώ τη δουλειά τους και με επηρεάζουν, όπως υπάρχουν και
άνθρωποι που δεν εκτιμώ τη δουλειά τους και επίσης με επηρεάζουν. Και στις δύο περιπτώσεις κάτι
παίρνω… Από όλους και από όλα μαθαίνεις. Και από το σωστό και από το λάθος. Και το λάθος για να το
καταλάβεις πρέπει να το δεις. Όσο κι αν μεγαλώνω εξακολουθώ να μαθαίνω, να παρατηρώ
συμπεριφορές και τρόπους δουλειάς. Μέντορες δεν έχω. Όμως η γνώμη της κόρης μου και του συζύγου
μου είναι πάντα καταλυτική για μένα και αυτό γιατί ξέρω ότι είναι πάντα οι πιο σκληροί μου κριτές,
αλλά από καθαρή αγάπη. Θαυμάζω τους ταπεινούς ανθρώπους. Προσπαθώ να τους μοιάσω. Πρέπει να
παραδεχτώ ότι δεν έχω καταφέρει ακόμα να είμαι ταπεινή. Έχω ένα μότο όμως κλεμμένο από το «Old
boy» που μου το θυμίζει πάντα: «Είτε κόκκος άμμου, είτε πέτρα στο νερό βυθίζεται».

7.Αν δε ήσασταν σκηνοθέτις τι επαγγελματική ιδιότητα θα είχατε;

Χα! Ιατροδικαστής! Ξέρω ακούγεται παράξενο, όμως αυτό το επάγγελμα με εξιτάρει για κάποιο λόγο.

8. Διαβάζοντας το βιογραφικό σας είδα ότι  έχετε πολλές συνεργασίες με την Κύπρο, εκεί πως είναι το κλίμα και οι συνθήκες; 

Είχα μια μόνο συνεργασία με την Κύπρο. Η σειρά ήταν το «Σαν οικογένεια», η πρώτη μου συνεργασία
με τη Μαρία Γεωργιάδου. Λυπάμαι πραγματικά γιατί πιστεύω ότι αυτή η δουλειά θα μπορούσε να είχε
πολύ καλύτερη τύχη. Νομίζω ήταν λίγο άτυχη συγκυρία γενικά. Δε θέλω να μιλήσω για κλίμα και
συνθήκες, γιατί πιστεύω ότι αυτά δεν έχουν να κάνουν με τον «τόπο» αλλά με τις «συνεργασίες» και
από κει τα καλά κρατάω!

9. Δώστε μας μερικά σποιλερ για τον “Ήλιο”; 

Θα σου πω τα πιο ανώδυνα. Δεν μπορώ να προδώσω μεγάλες εκπλήξεις. Ένα μυστικό της Αλίκης
θαμμένο 18 χρόνια τώρα θα ζωντανέψει και θα βάλει τους ήρωες σε νέες περιπέτειες. Η Δάφνη θα
γεννήσει το μωρό της και ο Δημήτρης θα κινδυνέψει θανάσιμα για άλλη μια φορά.

10. Κάντε μια ερώτηση μόνη σας στον εαυτό σας; 

Τι θα λέγατε στη 12χρονη Βίκυ που τότε ξεκινούσε να ονειρεύεται; Να μη σταματήσει ποτέ! Γερνάς
όταν παύεις να έχεις στόχους.

11. Δώστε μας μια ευχή για το www.fourketa.gr

Εύχομαι να εξακολουθήσετε με την ίδια ευγένεια, την ίδια αισθητική και τον ίδιο σεβασμό που σας
διακρίνει για πολλά πολλά χρόνια!

Ένα μικρο βιογραφικό της Βικυς.

1988-1990 Εργάστηκα ως βοηθός σκηνοθέτη σε σειρά videoταινιών σε παραγωγές Τσακαλάκη,
Καραγιάννη κ.α. επίσης σε μικρού μήκους ταινίες, διαφημιστικά και videoclip
1990 «Χριστουγεννιάτικη ιστορία» Τηλεταινία για τον Ant1 (σκην. Μ. Μανουσάκης) (Βοηθός
σκηνοθέτη)
1991-1993 «Χαράλαμπος Πρίφτης» (30 επεισόδια- σκην. Φ. Σοφιανός) (Βοηθός Σκηνοθέτη)
1991-1993 «Νέστωρ Χαρμίδης» (5 επεισόδια- σκην. Φ. Σοφιανός) (Βοηθός Σκηνοθέτη)
1991-1993 «Spot» (τηλεταινία- σκην. Γ. Σταμπουλόπουλος) (Βοηθός Σκηνοθέτη)
1993-1994 «Μονοπάτι της αγάπης» (20 επεισόδια- σκην. Σ. Μαρκίδης) (Βοηθός Σκηνοθέτη)
1994-1995 «Κάποιος να τη φυλάει» (26 επεισόδια- σκην. Κ. Αυγέρης) (Βοηθός Σκηνοθέτη)
1995 «Με Αγάπη Άννα» (τηλεοπ.show με την Άννα Βίσση) (Οργάνωση Παραγωγής)
1995 «Χάλι Εντ» (σκην. Ε. Μαβίλη) (Βοηθός σκηνοθέτη)
1995 «Τζιν Και Τζέρυ» (σκην. Ε. Μαβίλη) (Βοηθός σκηνοθέτη)
1995-1996 «Viva Antenna» (τηλεοπ.show με τον Γ.Τράγκα) (Σκηνοθέτης Μοντάζ)
1995-1996 «Viva Sky» (τηλεοπ.show με τον Γ.Τράγκα) (Σκηνοθέτης Μοντάζ)
1996 Τηλεοπ. Μαγκαζίνο με την Τζ. Μπαλατσινού (σκην. Κ. Αυγέρης) (Οργάνωση Παραγωγής)
1997 «Κόκκινος Δράκος» Κινηματογραφική Ταινία (σκην. Μ. Μανουσάκης) (Βοηθός Σκηνοθέτη)
1997-1998 «Ψίθυροι Καρδιάς» (30 επεισόδια- σκην. Μ. Μανουσάκης) (Βοηθός Σκηνοθέτη)
1998-1999 «Άγγιγμα Ψυχής» (30 επεισόδια- Μ. Μανουσάκης) (Βοηθός Σκηνοθέτη)
2000 «Άνω Κάτω» (σκην. Γ. Νικολαϊδη) (Βοηθός Σκηνοθέτη)
2000 «Ένα Και Ένα» (σκην. Μ. Πετρόπουλος) (Βοηθός Σκηνοθέτη)
2001 «Με Διαφορά Στήθους» (σκην. Β. Νεμέας) (Βοηθός Σκηνοθέτη)
2002 «Για Πάντα Φίλες» (σκην. Β. Νεμέας) (Βοηθός Σκηνοθέτη)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
2002-2003 «Το Φιλί Της Ζωής» (30 επεισόδια – μοιράστηκα τη σκηνοθεσία με τον Σ. Μαρκίδη,
για
τον Ant1)
2002-2003 «Ακροβατώντας» (30 επεισόδια – μοιράστηκα τη σκηνοθεσία με τον Σ. Μαρκίδη, για
τον
Alpha)
2004 «Μου Λείπεις» (20 επεισόδια σε σενάριο Μ. Ζαφειροπούλου- Σ. Καλαφατίδης με
πρωταγωνιστές
τους Γ. Φέρτη, Θ. Μπαζάκα, Φ. Ξυλά, για τον Alpha)
2005 «Μαργαρίτα» (20 επεισόδια σε σενάριο Σ. Αβδούλου- Ε. Ριτσώνη με τους Σ. Ζαλμά και Α.
Παπαχαραλάμπους, για τον Alpha)

2006 «Ιωάνννα Της Καρδιάς» (20 επεισόδια σε σενάριο Μ. Παπαοικονόμου με τους Ρ.
Λουιζίδου, Α.
Σακελλαρίου, Α. Καραζήση κ.α, για τον Ant1)
2006 «Ιστορίες Του Αστυνόμου Μπέκα» 1) «Άγγελος» (1 επεισόδιο – Π. Βλαντή – Α.
Γεωργούλης) 2)
«Εκείνη Τη Νύχτα» (2 επεισόδια – Φ. Ξυλά -Κ.Κάππας – Σ.Πολυζωίδης) για τον Alpha
2009 «Για Λογαριασμό Σας» reality show (12 επεισόδια- για τον Alpha)
2016 «Σαν οικογένεια» (80 επεισόδια για τον Alpha Κύπρου)
2018-2019 «Γυναίκα χωρίς όνομα» (188 επεισόδια για τον Ant1 )
2019 «Γυναίκα χωρίς όνομα» (β κύκλος για τον Ant1)
2021 «Εξόριστοι» (θέατρο Αλκμήνη)
2021 – σήμερα: «Ήλιος» (ΑΝΤ1)

Απο την Βασιλική Δρακοπούλου 11/07/2021