Συνάντησα τον ηθοποιό Αστεριο Πελτεκη μια Παρασκευή απόγευμα με 40 βαθμούς Κελσίου σε μια όμορφη άυλη εστιατορίου στο Νέο Ψυχικό ,όμορφος άνθρωπος με υπέροχα μάτια και ωραίο παρουσιαστικό, στην αρχή νόμιζα ότι ήταν πολύ σοβαρός άλλα στη εξέλιξη της κουβέντας μας είδα έναν άνθρωπο με πολύ χιουμορ και αρκετά σκεπτόμενο. Διαβάστε τις παρακάτω ερωτήσεις που του έθεσα.

1. Καλώς ήρθες στην fourketa.gr κι ευχαριστούμε για την παραχώρηση της συνέντευξης σου. Αυτήν την περίοδο “τρέχεις” με πρόβες μίλησε μας γι αυτό; Που θα σε δούμε θεατρικά;

 Καλώς σας βρήκα! Να πω ότι είναι από τα αγαπημένα μου ηλεκτρονικά μέσα.Αυτή την περίοδο Λοιπόν τρέχω γενικώς! Χαχα!… Και πρόβες με μια παραγωγή σε συνεργασία με την διεύθυνση αρχαιολογίας του υπουργείου Πολιτισμού, η οποία αγγίζει κάποια σημεία και γεγονότα της σημαντικότατης προσωπικότητας του Ιωάννη Καποδίστρια και της πορείας προς την ελευθερία και την ανεξαρτησία της χώρας μας, αλλά και με κάποιες παραστάσεις με την Αντιγόνη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λάλου που μόλις ολοκληρώσαμε μια μίνι περιοδεία σε Πειραιά και Νήσους στα πλαίσια ενός ΕΣΠΑ. Μια συγκλονιστική εμπειρία μέσα σε αρχαιολογικούς χώρους  υπό το φως του ήλιου.Επίσης πρόβες για το Nerioum Park ένα έργο του σπουδαίου και  πολυβραβευμένου Ισπανού θεατρικού συγγραφέα Μιρώ που θυμόμαστε απο το έργο ” Η αρχή του Αρχιμήδη” που είδαμε προσφάτως να ανεβαίνει στην χώρα μας σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη. Στην ουσία ολοκληρώνουμε τις πρόβες που είχαμε ξεκινήσει πριν την καραντίνα και το κλείσιμο των σκηνών.Επίσης τρέξιμο με κάποια πτυχία σε γλώσσες που δοθείσης της ευκαιρίας με την καραντίνα επανήλθαν στις προτεραιότητες και ολοκληρώνονται με εξετάσεις για τα αντίστοιχα πτυχία και την έναρξη εκπόνησης της διδακτορικής μου διατριβής πάνω σε θέματα διαχείρισης πολιτισμού. Επίσης σε αναμονή κάποιων σημαντικών εξελίξεων που κάνουν το μυαλό μου να τρέχει …. Αλλά θα απαντηθούν πολύ σύντομα.Αυτά τα ολίγα… Με τρέχουν προς το παρόν ..

This image has an empty alt attribute; its file name is asterios-peltekis.jpg

2. Στον καιρό του Covid19 οι ηθοποιοί πως την έβγαζαν οικονομικά; Εσύ πως την έβγαλες;

Νομίζω ότι αυτή η συγκυρία που ζήσαμε δεν έχει να κάνει μόνο με το πώς την έβγαζα εγώ η οι άλλοι ηθοποιοί .Ήταν ένα πράγμα το οποίο μας εξουθενώσει ψυχικά κυρίως όλους σχεδόν…με τα επιδόματα ή με τίποτα… έτσι τη βγάλαμε οι περισσότεροι νομίζω στο χώρο του πολιτισμού. Δυστυχώς δεν υπήρξε μέριμνα κυρίως για τους ανθρώπους του πολιτισμού, επειδή προφανώς δεν ήμαστε και αφορά πολλοί σε αριθμό και δεν είναι προτεραιότητα των εκάστοτε κυβερνήσεων…Πάντως επιμένω το σημαντικότερο ακόμη κι από την επιβίωση σε αυτή την περίπτωση ήταν το ψυχικό κόστος, και αυτό το πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί για την από εδώ και πέρα πορεία μας σε ένα παγκόσμιο τοπίο που δεν ξέρουμε τι μας επιφυλάσσει και μόλις ίσα ίσα που έχουμε αρχίσει να αντιλαμβανόμαστε τη μετάβαση σε μια καινούργια περίοδο για όλη την ανθρωπότητα.Μάλλον όχι με θετικό πρόσημο…ελπίζω και εύχομαι να κάνω λάθος.

3. Αν σου δινόταν η ευκαιρία να επιλέξεις τι θα επέλεγες; α. Καριέρα στο εξωτερικό με Όσκαρ χωρίς οικογένεια β. Καριέρα στην Ελλάδα με οικογένεια

Δεν ξέρω να σου απαντήσω. Καριέρα η όχι καριέρα όπου με ότι θα με ευχαριστούσε μάλλον. Έχω οικογένεια και θα μπορούσα να έχω κάνει και καριέρα στο εξωτερικό αν ερχόταν έτσι τα πράγματα. Δεν νομίζω ότι το ένα αναιρεί το άλλο… Σίγουρα δεν αλλάζω με τίποτα το ότι απέκτησα ένα υπέροχο παιδί και δεν θα το άλλαζα για τίποτα αυτό.

This image has an empty alt attribute; its file name is asterios-peltekis1-1024x768.jpg

4. Πως θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου; Δώσε μας 3 επίθετα.

 Μμμμ…τρία ε; Λοιπόν αν και δεν μου αρέσει να χαρακτηρίζω ο ίδιος τον εαυτό μου. .. Ανήσυχος,  Ανυπόμονος, Ασυμβίβαστος. Νομίζω… ακόμη …κι ελπίζω και για πολύ.

5. Πιστεύεις ότι υπάρχει θεός;

Εν οίδα ότι ουδέν οίδα… Όπως επίσης  είπε και ο Βολταίρος  και με πολύ μεγάλη αντίληψη της πεπερασμένης ευφυίας μας, ακόμη κι αν δεν υπήρχε Θεός θα πρεπε να δημιουργήσουμε έναν… Δεν υπάρχουν απόλυτες απαντήσεις. Νομίζω σε αυτά τα θέματα. Πίστευε και μη’  Ερέυνα! 

6. Πιστεύεις ότι η ομορφιά ανοίγει πόρτες; ή το ταλέντο και η σκληρή δουλειά υπερνικά τα πάντα;

Πιστεύω ότι και η ομορφιά παίζει το ρόλο της ως πρώτη εντύπωση και ως κάτι που δίνει την ευκαιρία για μια πρώτη πιο ευχάριστη επιφανειακή επαφή. Στην ουσία όμως και μετά τα πρώτα λεπτά ώρες μέρες αυτό που κερδίζει είναι το ταλέντο και πάνω από όλα η σκληρή δουλειά και ο τρόπος , η συμπεριφορά και γενικότερα η ολοκληρωμένη προσωπικότητα που απαρτίζεται από όλα τα παραπάνω plus… Έχουμε την τύχη να μιλάμε μια γλώσσα που ξεχωρίζει το όμορφο ( Ο μικρό! Μορφή! Σχήμα δηλαδή) και Ωραίο ( Ω μετά! Και αυτό που είναι στην ώρα του!) Επιλέγω το ωραίο και όχι απαραίτητα το όμορφο ως πόρτα και για να είμαι κάτι ωραίο απαρτίζεται από όπλα Περιστέρα αποτι το σχήμα και η μορφή. Αυτό ναι ανοίγει σίγουρα πόρτες! Απλώς στην Ελλάδα χρειάζεσαι και κάποιον να σε βοηθά… Συνήθως δυστυχώς…σε πολλά και διάφορα επίπεδα το λέω ..Παράπονο ναι.. ..για διάφορες μορφές αναξιοκρατίας που “ο κόσμος έχει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι” που λέει και η λαϊκή θυμοσοφία.

This image has an empty alt attribute; its file name is peltekis1.jpg

7. Η σχέση σου με τα ζώα ποια είναι; έχεις δικό σου ζωάκι;

Είχα κατά καιρούς. Τα αγαπώ πολύ. Νομίζω όμως δε αντέχω αυτή τη συνεχόμενη απώλεια… Δυστυχώς τα περισσότερα από τα ζωάκια που συναναστράφηκε είχαν περιορισμένο χρόνο ζωής και η απώλεια είναι δυσβάσταχτη. Τα αγαπώ, τα προσέχω όσο μπορώ, δεν θέλω να βλέπω η να ακούω να τα κακοποιούν και θέλω να κάνω ότι περνάει από το χέρι μου για να βοηθό προς αυτή την κατεύθυνση.

8. Επιλέγεις ή σε επιλέγουν στην ζωή σου;

Δεν ξέρω να πω αν με επιλέγουν . Εγώ σίγουρα επιλέγω και έχω “πληρώσει” πολλές από τις επιλογές μου αλλά και έχω απολαύσει πολλές και ουσιαστικές στιγμές μέσα από αυτές. Το “έχω πληρώσει” κάντο αναγωγή με παραπάνω ερώτηση…  Χαχαχαα.

This image has an empty alt attribute; its file name is asterios-peltekis2.jpg

9. Αυτήν την περίοδο είσαι ευτυχισμένος; και πως ορίζεις την ευτυχία;

Έχω κάποιους λόγους να είμαι ευτυχισμένος και είμαι για αυτούς. Αλλά.. δεν πιστεύω στην συνεχόμενη ευτυχία… Δεν πιστεύω ότι μπορεί να υπάρξει σε σκεπτόμενο άνθρωπο….ως να είναι κανείς ευτυχισμένος με όλα τα που συμβαίνουν στον κόσμο…από τις κοινωνικές αδικίες, τους πολέμους, τον σεξισμό, την βία και την εγκληματικότητα, τη φτώχεια την πείνα … Και όλα τα συναφή. Δεν μπορείς να είσαι ευτυχισμένος μέσα σε αυτό… Μικρά κομμάτια προσωπικής ευτυχίας μόνο μπορούμε να βιώσουμε κατά καιρούς και μια μικρή ευτυχία όταν βάζουμε ένα λιθαράκι μέσα από τη ζωή μας τη δουλειά μας η την τέχνη μας για να βελτιωθεί έστω και κατά ένα λιθαράκι όλη αυτή η κατάσταση.

This image has an empty alt attribute; its file name is peltekis.jpg

10. Στην καριέρα σου ποιο σου απέφερε περισσότερα οικονομικά οφέλη; α. Το θέατρο; β. Η TV γ. Η Διαφήμιση;  δ. Άλλο; 

Σίγουρα η τηλεόραση και η διαφήμιση. Δυστυχώς έπεσα πάνω στην *τρύπα της κρίσης και δεν πρόλαβα να έχω τα οικονομικά οφέλη που θα ήθελα για να είμαι κάπως άνετος και να κάνω απρόσκοπτα την τέχνη μου και τη ζωή που θα ήθελα . Μια ζωή όχι με πολυτέλειες αλλά με την έλλειψη συνεχόμενου  άγχους για τα βασικά κάθε τρεις και λίγο. Είναι μεγάλη η ανασφάλεια στον χώρο μας δυστυχώς και ιδιαιτέρως σε μια χώρα σαν την Ελλάδα που για έναν παράξενο λόγο επενδύει ελάχιστα στον πολιτισμό και τους ανθρωπους του .

Η τελευταία του συμμετοχή σε διαφημιστικό σποτ.

11.Πως φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε 5 χρόνια από τώρα; 

Δεν φαντάζομαι τον εαυτό μου ποτέ ούτε μια μέρα μετά. Μόνο στο παρόν μπορώ να τον δω. Κάνω όνειρα αλλά πεθαίνουν στην στιγμή εκεί που ανήκουν. Οι άνθρωποι γνωρίζουν τα γινόμενα, Τα μέλλοντα γνωρίζουν οι θεοί πλήρεις και μόνοι κάτοχοι πάντων των φώτων…και λοιπά το ποίημα του Καβάφη “Σοφοί δε. Προσοιοντων” δίνει μια υπέροχη απάντηση για τα μέλλοντα! 

12. Τέλος Μία ευχή για την www.fourketa.gr και τους αναγνώστες της;

Εύχομαι, καταρχάς, υγεία και μακροημέρευση στους αναγνώστες και μια συνεχώς ανερχόμενη πορεία σε αυτό το αξιόλογο μέσο με την υπέροχη αισθητική , την με μεγάλο σεβασμό προσέγγιση των θεμάτων που φιλοξενεί και την υπευθυνότητα απέναντι στους αναγνώστες του. Καλή εξέλιξη fourketa.gr!!

This image has an empty alt attribute; its file name is drakopoyloy-peltekis-576x1024.jpg
Η δημοσιογράφος της fourketa.gr Βασιλική Δρακοπούλου και ο Αστέριος Πελτέκης μετά το τέλος της συνέντευξης

Ένα μικρο βιογραφικό του Αστέρη :

MA (Master of Arts ) του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής
Τεχνών Του Α.Π.Θ.Απόφοιτος Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος(Κ.Θ.Β.Ε.)
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ , ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
ΠαρακολούθησηΣεμιναρίουσταπλαίσιατουΟργανισμού
Πολιτιστικής Πρωτεύσας τον Ιούνιο του 1997,στο Θέατρο Αυλαία στην Θεσσαλονίκη,με ηθοποιό του θιάσου τουPeter Brook.
Συμμετοχή με υποτροφία της Ε.Θ.Ε. στο σεμινάριο της
Ένωσης Θεάτρων Ευρώπης με τους Peter Brook, Bruce
Meyers,P.d.Sontigi 1998,πάνωσε έργατου Σαίξπηρ (
υποκριτικήjσκηνοθεσία), στο Santiago de Compostella
της Ισπανίας.Παρακολούθηση σεμιναρίων σκηνοθετικών προσεγγίσεων,θεατρικού παιχνιδιού και Commedia dell’ arte στα πλαίσια των θεατρικών σπουδών στο τμήμα θεάτρου του Α.Π.Θ.

ΘΕΑΤΡΟ

Συνεργάστηκε σε έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου με το
ΚΘΒΕ, το Εθνικό θέατρο τον ΘΟΚ τοΘέατρο Παλλάς τη Στέγη
Γραμμάτων και Τεχνών και τοελεύθεροθέατρο,σε
περισσότερεςαπόπενήντα παραστάσεις.Ενδεικτικά:–
«Πλατόνοφ»τουΤσέχωφσε σκην. Ν. Μιλιβόγιεβιτς – «Τα
ελάφια και οικατάρες» σε σκην. Μουσταφά Αφκιράν
(Κασιμ) – «Έξι νύχτες στην Ακρόπολη»τουΓ.Σεφέρησε
σκηνοθεσίαΕ.Θεοδώρου–

« Η τύχη της Μαρούλας» του Δ. Κορομηλά σε σκην. Α. Βουτσινά ( Αμαξάς ) –« Ο Πειρασμός » Γρ.
Ξενόπουλου σε σκην. Π. Μιχαηλίδη ( Μήτσος ) – Φοίνισσες του Ευριππίδη σκην Ν. Χουρμουαιάδη(
Μενοικέας)N«Ντολλυ»τουΘ.Ουάιλντερσεσκην.Γ.Ιορδανίδη(ΚορνήλιοςΧακλ)–«ΔονΚάρλος»τουΦ.
Σίλλερ σε σκην. Κ. Αρβανιτάκη (Πρίγκηπας της Πάρμα)N«Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη σε σκην. Γ.
Ιορδανίδη– «Βασιλιάς Ληρ» του Σαίξπηρ σε σκην. Σ. Λιβαθινού( Τρελλός)– « Το κορίτσι με τα μαύρα»
τουΜ.Κακκογιάννησεσκην. Γ.Καραντινάκη(Παύλος)–«Τοημέρωματηςστρίγκλας»τουΣαίξπηρσε
σκην. Ρόμπερτ Στούρουα (Τράνιο)»Κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου (Κλεάντ) κ.α. Επίσης
συνεργάστηκε ως ηθοποιός και βοηθός σκηνοθέτης στους Άγαμους Θύτες με τον Ιεροκλή
Μιχαηλίδη.
Υπήρξε ιδρυτικό μέλος των ομάδων «Άνευ προηγούμενου» και Stay in Art 11 ΑΜΚΕ στην Ελλάδα
και «Ανω Θρωσκω productions στην Κύπρο, τψν οποίων διετέλεσε πρόεδρος και είχε την
αποκλειστική ευθύνη στο κομμάτι παραγωγής και υλοποίησης των παραστάσεων τους καθώς και
σύμβουλος του Καλλιτ. Διευθυντή των φεστιβάλ Ήλιδας και Ανδραβίδας Γ. Βουκανου πάνω
σεθεματα οργάνωσης και καλλιτεχνικής δημιουργίας σε όλους τους τομείς.

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

« Σχεδόν ποτέ» σε σκην. Ν. Περάκη( Βασίλης) L.A.P.D. σε σκην. Σ. Μπλάτσου (Αστέριος Φουντάς), «
ΚΟΥΚΛΕΣ» σε σκην. Α.ΠΑνταζούδη (Παύλος) « Δικαίωση» σε σκην. Δ. Αρβανιτ( Δήμαρχος ).
«Συμμμαθητές» σε σκην . Β.Θωμόπουλου,Μπρουσκο» Αντ1 «Ητελευταία στάση» σε σκην. Γ.
Καραπιπερίδη (Γιώργος) – «Ρουλεμάν» Σε σκην. Π. Καρκανεβάτου, , «Πετρινο ποταμι»(Γιασάρ) και
«Χάλκινα χρόνια»( Κάρτερ) (ΡΙΚ) σε σκην. Κ. Κλειτου και Κ Αβραμιδου «Σαν Οικογένεια» σε σκην. Βικυς Μανώλη και «Τατουαζ»
ΑΛΦΑ « Ο πρίγκηπας της φωτιάς» (Στέλιος) OPEN «Ηλιος» (Κονταράτος) ΑΝΤ1 σε σκην Βικυ Μανωλη , « Σιωπηλός
δρόμος» MEGA και σε διαφημιστικές ταινίες ( ΚΙΑ, Εθνική,Cosmote, WIND , Jumbo (Ναυτικός)
κ.α.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Ανμ’αγαπάς»Σκην.Χρ.Κετικίδης(ΛεωνίδαςNΑ ́Ρόλος)N«Κάτωαπ’ τομακιγιάζσου»σεσκην.Β.
Σειτανίδη (Β ́ρόλος) – «Πρόσκληση σε δείπνο» σε σκην. Σ. Αμοιρόπουλου» N μικρού μήκους (Συγγραφέας
Α’ ρόλοςNΦεστιβάλ Δράμας) N «Στην Κουζινα» σε σκην. Σ. Αμοιροπουλου (Α’ ρολος)N(Φεστιβάλ
Θεσσαλονίκης).

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΕΣ

«ΗΝεράιδα» του Ζ. Ζιρωντού, «Πάμεπρόβα» σε κείμενα τουΑρκά Στο δημοτικό θέατρο Αμπελοκήπων
, «Η Πόλις» σε ποίηση Κ.Π. Καβάφη στο Κρατικό Ωδείο και στο στούντιο «Πλεύσις». «Μίλαν Κούντερα 1N
0» στο ΒΟΟΖ N2010, «Η χώρα των ονείρων μας» στο θέατρο Αθήναιον 2011, « Η ρομαντική μου ιστορία»
στο ΚΘΒΕ,UpOla στο ΚΘΒΕ και στο Casual Living, «68 στιγμές και όνειρα» στο θέατρο Εγνατία,
«ΕπικινδυνοΠαιχνιδι»διασκευή πάνω στο(2fortheseasaw) τουΟυιλ.ΓκίμπσονστοΜουσείο
τεχνών Ζαμπελα στη Λευκωσία,«Θελεστίνα»του Φ.ΝτεΡόχαςκαι«Τρεις αδελφές»τουΑ.Τσέχωφ
Στο θέατρο ΠΑΝΘΕΟΝ στη Λευκωσία, Εξόριστοι» του Γ. Παπάζογλου στο Θέατρο Αλκμήνη σε συνεργασια με την Βικυ Μανωλη

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ

Διδάσκει Υποκριτική , αυτοσχεδιασμό και στοιχεία σκηνοθεσίας σε θεατρικά εργαστήρια και
Δραματικές Σχολές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λευκωσία τα τελευταίου 15 χρόνια.
Διετέλεσε επί 3 έτη Διευθ. Σπουδών Στην αναγνωρισμένη Σχολή « Β. Διαμαντόπουλου.
Φέτος διδάσκει υποκριτική Στην Δημοτική Σχολή Αγ. Βαρβάρας «
ΙάκωβοςΚαμπανέλεης».

Απο την Βασιλική Δρακοπούλου 27/06/2021