Ο ηθοποιός Δημήτρης Δανάμπασης μιλά στο fourketa.gr: “Είμαι βαθύτατα χαρούμενος που συνεργάζομαι με το ΚΘΒΕ και τον σκηνοθέτη Γιάννη Κακλέα στην θεατρική παράσταση “Ο Επιθεωρητής”
Συνέντευξη στον ηθοποιο Δημήτρη Δαναμπαση για την συνεργασία του με το ΚΘΒΕ στην παράσταση “Ο Επιθεωρητής” σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και την ταινία μικρού μήκους “Blind Date”.Καλησπέρα και ευχαριστούμε για την παραχώρηση της συνέντευξης στο fourketa.gr
1. Ποια ήταν η κομβική ηλικία ή στιγμή που είπες τώρα θα γίνω ηθοποιός;Θυμάμαι τον εαυτό μου σε μικρή ηλικία, να γοητεύετε όταν παρακολουθούσα ξένες ταινίες και θεατρικές παραστάσεις και αισθανόμουν μαγεμένος. Η κομβική στιγμή που είπα θα γίνω ηθοποιός ήταν όταν συνειδητοποίησα το πάθος μου για την υποκριτική και την επιθυμία μου να εκφράσω τον εαυτό μου μέσω της τέχνης. Έτσι αποφάσισα να ακολουθήσω το όνειρό μου να γίνω ηθοποιός. Έδωσα εξετάσεις στο υπουργείο πολιτισμού και στην συνέχεια στην Ανωτέρα Δραματική σχολή του Ανδρέα Βουτσινά όπου και πέρασα με υποτροφία. Αυτή η απόφαση είναι αποτέλεσμα των προσωπικών μου εμπειριών και ανακαλύψεων.2. Πιστεύεις ότι ένας ηθοποιός πρέπει να είναι τελειόφοιτος δραματικής σχολής ή το ταλέντο υπερισχύει τα πάντα;Στην προσωπική μου άποψη, πιστεύω ότι ο θεατρικός κόσμος είναι πολυδιάστατος και δεν υπάρχει μία μόνο “σωστή” οδός για να γίνει κάποιος ηθοποιός. Τόσο η εκπαίδευση όσο και το ταλέντο παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη ενός ηθοποιού. Ο κάθε ηθοποιός έχει μοναδική πορεία και ανακαλύπτει τον δικό του δρόμο στον καλλιτεχνικό χώρο.3. Την περίοδο του εγκλεισμού λόγω covid19 σε επηρέασε;Κατά την περίοδο του εγκλεισμού λόγω της πανδημίας του COVID-19, η επαγγελματική μου δραστηριότητα ως ηθοποιού επηρεάστηκε σημαντικά. Η αναγκαστική αναστολή των θεατρικών παραστάσεων, η ακύρωση περιοδειών και η περιορισμένη δυνατότητα συνεργασίας είχαν αναπόφευκτες επιπτώσεις.
Ωστόσο, προσπάθησα να αντιμετωπίσω αυτήν την πρόκληση με δημιουργικότητα και ευελιξία. Εκμεταλλεύτηκα διαθέσιμες ψηφιακές πλατφόρμες και ασχολήθηκα με προσωπικές εκπαιδευτικές πρακτικές, μελετώντας νέους ρόλους και εξερευνώντας νέες πτυχές της υποκριτικής μέσω της αυτομόρφωσης.4. Αυτήν την περίοδο σε πετυχαίνουμε σε ένα καλοκαιρινό διάλειμμα από τις θεατρικές σου υποχρεώσεις… Μιλά μας λίγο για την συνεργασία σου με το ΚΘΒΕ και την παράσταση «Ο Επιθεωρητής» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και τον ρόλο σου;Βρίσκομαι πράγματι σε ένα καλοκαιρινό διάλειμμα από τις θεατρικές μου υποχρεώσεις. Είχα την τιμή να συνεργαστώ για πρώτη φορά με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος το 2021 στην παράσταση “Η δολοφονία του Μαρά” σε σκηνοθεσία του Κοραή Δαμάτη. Η συνεργασία μου με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος είναι μια εξαιρετική εμπειρία για μένα. Το θέατρο αυτό αποτελεί ορόσημο για την πόλη μας καθώς είναι ένας από τους κορυφαίους θεατρικούς οργανισμούς στη χώρα και η επαγγελματική του ομάδα είναι αφοσιωμένη στην παραγωγή υψηλής ποιότητας θεατρικών έργων. Φέτος είναι η δεύτερη μου συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στην παράσταση «Ο επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και είμαι βαθύτατα χαρούμενος!Η συνεργασία με τον σκηνοθέτη Γιάννη Κακλέα ήταν ιδιαίτερα εμπνευσμένη. Ο κ. Κακλέας είναι ένας ταλαντούχος και πείραματικός σκηνοθέτης που ενθάρρυνε την ελευθερία έκφρασης και την αυθεντικότητα σε κάθε ερμηνεία. Ως σκηνοθέτης, δημιούργησε ένα πολυεπίπεδο και δυναμικό θεατρικό περιβάλλον. Κατά τη διάρκεια των προβών στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με έναν εξαιρετικό σύνολο ηθοποιών και συνεργατών. Η αλληλεπίδραση και η ανταλλαγή ιδεών με τους συναδέλφους μου ήταν πολύτιμη για μένα. Στην παράσταση “Ο Επιθεωρητής”, ενσάρκωσα έναν ιδιαίτερο ρόλο, τον Μίσκα, έναν χαρακτήρα που σου μένει στο μυαλό. Ήταν μια εξαιρετικά απαιτητική και συνάμα ενδιαφέρουσα εμπειρία.Η παράσταση έλαβε χώρα σε ένα εντυπωσιακό θέατρο στο Βασιλικό θέατρο Θεσσαλονίκης με ένα ενθουσιώδες κοινό σε κάθε παράσταση. Η ανταπόκριση και η αποδοχή του κοινού ήταν εξαιρετικές και αυτό μας έδωσε μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για το έργο που παρουσιάσαμε καθώς μας ανακοινώθηκε ότι θα ανέβουμε ξανά φέτος από Σεπτέμβρη με την νέα σεζόν. Τέλος δίνω μια ευχή στο μέλλον να ξανά συνεργαστώ μαζί του.
5. Κίνημα me too. Εσυ έχεις δεχτεί περίεργες/ βίαιες συμπεριφορές από πρόσωπα του χώρου; Και τι συμβουλές θα έδινες σε έναν νέο/ νέα ηθοποιό αν του συνέβαινε ένα τέτοιο γεγονός;Όπως και πολλοί άλλοι στον χώρο του θεάτρου, έχω δυστυχώς βιώσει περιπτώσεις περίεργων και απαράδεκτων συμπεριφορών από πρόσωπα του χώρου. Το κίνημα #MeToo ανέδειξε αυτές τις απαράδεκτες πρακτικές και βοήθησε στην αλλαγή του πολιτιστικού κλίματος, προάγοντας την ασφάλεια και τον σεβασμό στον εργασιακό χώρο. Όσον αφορά την προσωπική μου εμπειρία, είναι σημαντικό να διαπιστώσουμε ότι κάθε περίπτωση είναι μοναδική και μπορεί να έχει διαφορετικές επιπτώσεις σε κάθε άτομο. Όσον αφορά την συμβουλή που θα έδινα σε έναν νέο ή νέα ηθοποιό που αντιμετωπίζει μια περίπτωση σεξουαλικής παρενόχλησης ή βίας, θα ήταν η εξής:
Μην φοβάσαι να μιλήσεις: Είναι σημαντικό να αναγνωρίσεις ότι δεν είσαι μόνος ή μόνη σε αυτήν την κατάσταση και ότι έχεις το δικαίωμα να μιλήσεις για αυτό που συνέβη. Η σιωπή μόνο ενθαρρύνει τους δράστες και δυσκολεύει την αποκάλυψη της αλήθειας.6. Μιλά μας λίγο και για τις κινηματογραφικές σου συνεργασίες… αυτή την περίοδο τελείωσες την ταινία μικρού μήκους «Blind Date» σε σκηνοθεσία, σενάριο της Σοφίας Ντιάγκα.Είμαι πολύ ενθουσιασμένος να μοιραστώ μαζί σας τις κινηματογραφικές μου συνεργασίες, και ιδιαίτερα για την πρόσφατη ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Blind Date» που πρωταγωνιστώ. Η ταινία μικρού μήκους «Blind Date» αναπτύχθηκε υπό τη σκηνοθεσία της ταλαντούχας Σοφίας Ντιάγκα, η οποία επίσης υπογράφει και το σενάριο. Παίρνει μορφή μέσα από τα πρόσωπα των ηθοποιών στο θρυλικό Όλυμπος Νάουσα που αποτελεί ορόσημο για την Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και την ευρωπαϊκή γαστρονομική σκηνή!Η ταινία είναι μια συναρπαστική και δυναμική ιστορία που επικεντρώνεται στη ζωή δύο ανθρώπων που συναντιούνται τυχαία σε μια τυπική τυφλή συνάντηση. Όταν τα ψέματα συναντούν την πραγματικότητα, η αλήθεια του έρωτα αποκαλύπτεται σαν ένας ακαταμάχητος μαγνήτης που ενώνει δύο μοναχικές καρδιές σε ένα ραντεβού στα τυφλά. Μέσα από την αλληλεπίδρασή τους, αποκαλύπτονται οι εσωτερικοί τους κόσμοι, οι φόβοι τους, οι προσδοκίες τους και οι ανασφάλειές τους. Η συμμετοχή μου στο «Blind Date» ήταν μια εξαιρετική εμπειρία. Είχα την τιμή να συνεργαστώ για δεύτερη φορά με τη Σοφία Ντιάγκα, μια ανερχόμενη σκηνοθέτιδα με πολύ ξεχωριστή και καλλιτεχνική οπτική, στην πρώτη της ταινία με τίτλο «Magenta» η οποία απέσπασε το Πρώτο Βραβείο Κοινού Ελληνικής Μυθοπλασίας μικρού μήκους στο 3ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κρήτης & Awards στην Ιεράπετρα. Η δουλειά της στη σκηνοθεσία του «Blind Date» ήταν εξαιρετική. Είχε μια ξεχωριστή ικανότητα να αποδόσει τις εσωτερικές συναισθηματικές καταστάσεις των χαρακτήρων με βάθος και ευαισθησία. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, είχα την ευκαιρία να ερμηνεύσω έναν εξαιρετικά προκλητικό και πολυδιάστατο ρόλο, του Σάββα ενός τυφλού συγγραφέα. Η Σοφία Ντιάγκα ήταν πολύ διαθέσιμη και συνεργάσιμη, παρέχοντας καθοδήγηση και ελευθερία για να εξερευνήσω τον χαρακτήρα μου και να φέρω στην επιφάνεια τις εσωτερικές του αναταράξεις και συναισθήματα.Η συνεργασία με την ομάδα του “Blind Date” ήταν εξαιρετική. Όλοι οι συντελεστές, από τους ηθοποιούς μέχρι την ομάδα παραγωγής και τεχνικούς, είχαν μια κοινή δέσμευση για τη δημιουργία μιας συναρπαστικής και αυθεντικής ταινίας. Η ατμόσφαιρα στο σετ ήταν ενθουσιώδης και δημιουργική. Ανυπομονούμε να το δούμε στις οθόνες μας!!!
7. Αν σου έλεγα να επιλέξεις αποκλειστικά μια εποχή ποια θα διάλεγες; χειμώνα ,καλοκαίρι άνοιξη ή φθινόπωρο;Αν μου ζητούσατε να επιλέξω αποκλειστικά μια εποχή, θα επέλεγα την άνοιξη. Η άνοιξη είναι μια εποχή γεμάτη ανανέωση, ζωντάνια και αισιοδοξία. Συμβολίζει νέα αρχή και ελπίδα. Μετά από έναν μακρύ και κρύο χειμώνα, η άνοιξη φέρνει μια αίσθηση αναζωογόνησης και ενθουσιασμού. Είναι σαν να ανανεώνεται η ενέργεια και η θετική διάθεση μέσα μου.
8. Είσαι ευτυχισμένος αυτή την περίοδο; Πως ορίζεις την ευτυχία ;Για μένα, η ευτυχία πηγάζει από την ισορροπία και την ευεξία σε διάφορους τομείς της ζωής μου. Αυτοί οι τομείς περιλαμβάνουν την υγεία μου, τις σχέσεις μου με τους αγαπημένους μου ανθρώπους, την επαγγελματική μου ικανοποίηση, την προσωπική ανάπτυξη και την επίτευξη προσωπικών στόχων.Όσον αφορά την παρούσα περίοδο, μπορώ να πω ότι ναι, είμαι ευτυχισμένος.
9. Τι ρόλο παίζει η φιλια στην ζωή σου; Έχεις φίλους/φίλες από το καλλιτεχνικό χώρο;Η φιλία έχει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μου. Θεωρώ τη φιλία έναν πυλώνα της ψυχολογικής και συναισθηματικής μου ευημερίας. Οι φίλοι μου είναι οι άνθρωποι που με στηρίζουν, με κατανοούν και με δένουν με αγάπη και αμοιβαία εμπιστοσύνη.
Στον καλλιτεχνικό χώρο, έχω την ευτυχία να έχω γνωρίσει και να έχω φίλους από συναδέλφους ηθοποιούς, σκηνοθέτες, συγγραφείς και άλλους καλλιτέχνες.
10. Μένεις μόνιμα στην Θεσσαλονίκη πιστεύεις ότι υπάρχουν ευκαιρίες εργασίας για τους ηθοποιούς;Πιστεύω ότι υπάρχουν ευκαιρίες εργασίας για ηθοποιούς σε διάφορες πόλεις και περιοχές. Η Θεσσαλονίκη αποτελεί έναν σημαντικό καλλιτεχνικό κέντρο στην Ελλάδα, με πλούσια θεατρική και κινηματογραφική δραστηριότητα.
Στη Θεσσαλονίκη, υπάρχουν θεατρικές ομάδες, θίασοι, κινηματογραφικές παραγωγές, τηλεοπτικές εκπομπές και άλλες παραστάσεις που προσφέρουν ευκαιρίες απασχόλησης στους ηθοποιούς. Επίσης, η Θεσσαλονίκη φιλοξενεί το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με το οποίο τα τελευταία χρόνια συνεργάζομαι. Ωστόσο, είναι σημαντικό να αναφέρω ότι ο ανταγωνισμός είναι υψηλός στον χώρο της υποκριτικής. Η εξασφάλιση εργασίας ως ηθοποιός απαιτεί αφοσίωση, επιμονή, υπομονή και συνεχή αναζήτηση ευκαιριών.
11. Ασχολείσαι επαγγελματικά με το σπικαζ τις εκφωνήσεις και με την παραγωγή ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών διαφημίσεων έχοντας ιδρύσειτο “WEVOICE” μιλά μας λίγο γι αυτό το εγχείρημα σου; Τα τελευταία 20 χρόνια παράλληλα με την υποκριτική ασχολούμαι επαγγελματικά και με τις παραγωγές, τα σπικάζ και τις εκφωνήσεις ραδιοφωνικών σποτ και τηλεοπτικών μηνυμάτων σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό. Συνεργάζομαι με διάφορα στούντιο φωτογραφήσεων και με ραδιοφωνικούς σταθμούς – Τηλεοπτικούς σταθμούς και ιδιώτες. Είμαι ιδρυτής του WEVOICE όπου αναλαμβάνω Εξολοκλήρου τις εκφωνήσεις το μοντάζ και την παραγωγή ραδιοφωνικών, τηλεοπτικών Σποτ, που πρόκειται να παιχτούν στο ραδιόφωνο στην τηλεόραση και σε όλες τις πλατφόρμες. Προσφέρω τις υπηρεσίες μου σε πελάτες ιδιώτες και σε ραδιοφωνικούς σταθμούς φτιάχνοντας το Radio Imaging κάθε σταθμού, το Audio Design, τα Promos Καλλιτεχνών και news καθώς επίσης και τα Τρέιλερς, Ντοκιμαντέρ και δημιουργίας Podcasts.12. Δεν μπορώ να μη σε ρωτήσω για το φλέγον θέμα που ταλανίζει όλους τους Ηθοποιούς τον τελευταίο καιρό στο ΠΔ85/2022 αναφέρομαι, ότι 3 έτη σπουδών σας σε δραματική σχολή το Υπουργείο Πολιτισμού σας υπολογίζει σαν αποφοίτους Λυκείου, πες μας την άποψη σου γιατί είσαι και τακτικό μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών;Θεωρώ ότι είναι ένα φλέγον θέμα που απαιτεί προσεκτική αντιμετώπιση. Η διάρκεια σπουδών σε δραματικές σχολές είναι σημαντική για την επαγγελματική μας εξέλιξη. Κατανοώ την ανησυχία που προκαλεί το νέο νομοσχέδιο και πιστεύω ότι αυτό το ζήτημα πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά από το Υπουργείο Πολιτισμού και άλλους αρμόδιους φορείς, με στόχο τη δίκαιη αντιμετώπιση των επαγγελματιών ηθοποιών προκειμένου να επιτευχθεί ένα σύστημα αναγνώρισης των ετών σπουδών που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και τις πραγματικότητες του επαγγέλματος του ηθοποιού. Ως μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, θα συνεχίσω να στηρίζω κάθε προσπάθεια που έχει ως στόχο την αναγνώριση και την προστασία των δικαιωμάτων μας. Τέλος η άποψη μου είναι ότι δεν είμαστε απόφοιτοι λυκείου. Εφόσον χρειάζεται το απολυτήριο λυκείου για να εισαχθούμε στην δραματική σχολή αυτό από μόνο του τη καθιστά ανώτερη εκπαίδευση.
13. Δώσε μια ευχη για το fourketa.gr ;
Είναι απόφοιτος της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής «Ανδρέας Βουτσινάς» το 2017 με τριετή υποτροφία.Είναι επαγγελματίας ηθοποιός, Μέλος του Σ.Ε.Η. και παραγωγός διαφημίσεων, εκφωνητής Voice Over Artist και ιδρυτής του @wevoicegr
Το 2015 ολοκλήρωσε με επιτυχία των κύκλο σπουδών του τμήματος κινηματογράφου «Art On Camera» (Σενάριο-Σκηνοθεσία-Παραγωγή-
Έχει παρακολουθήσει, σεμινάρια υποκριτικής με τον Γιώργο Καραμίχο τεχνική (Κ-ZOO, Lucid Body, Rasa boxes & Skinner Releasing), με την Σία Κοσκινά (Musical Theater), Contact Improvisation με τον Κωνσταντίνο Γεράρδο, Είναι επίσης πτυχιούχος Πληροφορικής-Multimedia.
Στο Θέατρο έχει συνεργαστεί σαν ηθοποιός με τους Γ. Κακλέα, Κ. Δαμάτη, Β. Ισσόπουλο, Π. Χαρέλα, Κ. Μελίδη, Ά. Κατιρτζόγλου, Τ. Ράτζο, Π. Δανελάτο, Μ. Αποστολίδου και Θ. Βελισσάρη.
Δούλεψε στους ραδιοφωνικούς σταθμούς Star fm, Heart fm στην Θεσσαλονίκη ως production manager και ασχολείται επαγγελματικά με τις παραγωγές, εκφωνήσεις ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών μηνυμάτων, ενώ παράλληλα έχει συνεργαστεί με διάφορα Studios ηχογραφήσεων.
Τα τελευταία χρόνια εργάζεται στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Συνεργάζεται με το Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ως Production και Casting Services.
Συμμετείχε στις παραστάσεις:
Ο επιθεωρητής του Νικολάι Γκόγκολ (σκην. Κακλέας Γιάννης, Βασιλικό Θέατρο 2023)
Η δολοφονία του Μαρά του Βάις Πέτερ (σκην. Δαμάτης Κοραής, Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών 2021-22)
Νιπι ο τελευταίος πειρατής του Αιγαίου του Γ. Χατζόπουλου (σκην. Β. Ισσόπουλος, Θέατρο Αθήναιον, 2019-20)
Σκηνές από έναν γάμο του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (βοηθητικός ρόλος) (σκην. Α. Λουδάρος, Θέατρο Σοφούλη, 2018-19)
Η πεντάμορφη και το τέρας της Μ. Κωνσταντοπούλου (σκην. Π. Χαρέλα, Θέατρο Σοφούλη, 2018-19)
Πέφτει η νύχτα του Μ. Κωνσταντίνου (σκην. Κ. Μελίδης, Θέατρο Σοφούλη, 2018-19)
60 λεπτά του Ά. Κατιρτζόγλου (σκην. Ά. Κατιρτζόγλου, Θέατρο Σοφούλη, 2018)
Το σακάκι που βελάζει του Σ. Στρατίεφ (σκην. Π. Δανελάτος, Θέατρο Αυλαία, 2017)
Βάκχες του Ευριπίδη μετ. Γ. Χειμωνά (σκην. Τ. Ράτζος, Θέατρο Αριστοτέλειον, 2017)
Ο θάνατος του Δαντόν του Γ. Μπύχνερ (σκην. Μ. Αποστολίδου, Coo Basement, 2017)
Ιππόλυτος Καλυπτόμενος του Β. Παπαγεωργίου (σκην. Θ. Βελισσάρης, Cum Deo, 2017)
Ψευδαισθήσεις του Ι. Βιριπάγιεφ (σκην. Τ. Ράτζος, Studio VisMotrix, 2013)
Έχει συμμετάσχει σε αρκετές κινηματογραφικές ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Destiny, σκην. Δ. Κιτσικούδης, 2020
Happy Birthday, σκην. Μ. Κεραμιδάς, 2019
Magenta, σκην. Σ. Ντιάγκα, 2019
Waiting Room, σκην. Α. Λεονταρίτης, 2018
Armen and Me, σκην. M. Airapetov, 2018
Isis Bride, σκην. M. Jafari, 2017
Αμανάτι, σκην. Κ. Τσίτσιος, 2017
Ουζερί Τσιτσάνης, σκην. Μ. Μανουσάκης, 2015
Εγώ & εγώ, σκην. Μ. Σφουγγαρέλης, 2015
Άτροπος, σκην. Α. Μάτος, 2013Στα πλαίσια της Δραματικής Σχολής παρακολούθησε σεμινάρια υποκριτικής με τους Α. Σερβετάλη (Ensemble Physical Theatre Jacques Lecoq), Σίμο Κακάλα (Η μάσκα του ηθοποιού), Π. Τρικαλιώτη, Α. Μαξίμου, Τ. Χρυσικάκο, Ν. Καραθάνο, και Ά. Σακελλαρίου